Pomocníci pro citlivé zuby

Zubní hygienu řešíme všichni bez výjimky. Někdo méně, někdo více ale všichni zuby máme a potřebujeme. Někdo má zuby bezproblémové, bez ...



Zubní hygienu řešíme všichni bez výjimky. Někdo méně, někdo více ale všichni zuby máme a potřebujeme. Někdo má zuby bezproblémové, bez jediného kazu, někdo takové štěstí nemá a potýká se s různými problémy od kazů přes citlivé dásně až třeba k paradentóze.

To že si máme čistit zuby všichni víme, ale čím, pokud už naše zuby reagují podrážděně na chlad, horké nebo sladké?

Já měla se zuby odjakživa problém, v dětství váčky u dásní, kazy, zubní kámen a nejnověji i citlivost zubů. Respektive jednoho, ale ukažte mu mléčnou čokoládu a on radši spáchá sebevraždu vypadnutím.

Zubař tenhle můj problém řešil vyvrtáním a zaplombováním, odstraněním zubního kamene a ostatní péče zbyla na mě. Co používám a pomáhá mi vám nyní ukážu.


ZUBNÍ PASTA


Po vyzkoušení všemožných past pro citlivé zuby jsem našla jednu, která mi vyhovuje a pomáhá. Je jí tahle Sensodyne Repair & Protect, která má opravovat drobné skulinky v zubech a snižovat tak citlivost. Nově mají i variantu Extra Fresh, kterou mám ještě radši, protože pocit čistých zubů trvá déle.

ÚSTNÍ VODA


Pro posílení účinku zubí pasty používám i Sensodyne ústní vodu. Vyrábí se ve dvou variantách. Modrá má jemnější chuť, zelená je trochu silnější, ale pořád je mnohem jemnější než jiné ústní vody typu Listerine.


KARTÁČEK NA ZUBY


Z vlastní zkušenosti vím, že kartáčky se dvěma a více typy délky štětinek mi zuby pořádně nevyčistí, ba spíše naopak mi podráždí dásně. Obyčejný kartáček od Spokar (měkký) mi udělá mnohem lepší službu. Doporučit můžu také kartáčky Curaprox. Pokud máte citlivé zuby, vždy je lepší co nejměkčí.

NADSTANDART


K prevenci zubního kamene mi bylo doporučeno používat mezizubní kartáčky. Nejvíce mi vyhovují tyhle od Tepe, které jsou proslulé a opravdu kvalitní. Velikost si můžete zvolit podle toho, jak velké jsou vaše prostory mezi jednotlivými zuby. Používám je spíš navečer, kdy už vím, že nebudu jíst.

Máte nějaký problém se zuby? A co vám pomohlo?

You Might Also Like

1 komentářů

  1. Od doby, co jsem měla rovnátka, jsem si zvykla hodně čistit zuby. Základ je večer a ráno, ale pak vždy, když někam jdu. S rovnátky přišly i problémy s dásněmi. U dolní trojky mám slezlou dáseň. A problémy se vrací, když čištění flákám. Bohužel mezizubní kartáčky tam nedostanu, ale používám zubní nit. A pasta je mi jedno. Od dob rovnátek ale používám právě kartáčky od curaprox, protože jsou kvalitní a hodně se mi líbí i design, tak se vždy těším :D. Lidi čištění podceňují, všímám si toho, když se na mě někdo usměje. Poznám špatné dásně, ale i špatně čištěné zuby a štve mě to. Navíc si lidi myslí, že s dásněmi se nic dělat nemá, což je velký omyl, protože dásně se musí masírovat a kartáček by měl přejíždět i přes dáseň, aby se dostal i na styk zubu a dásně, kde se ukládá nejvíce zubního plaku, z kterého je pak zubní kámen. :)

    Hezký článek.

    OdpovědětVymazat

Ptejte se,komentujte a podělte se se mnou o svůj názor :)

Flickr Images